To kompleksowe szkolenie to klucz do zrozumienia ADHD i nauki efektywnych metod pracy z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Zdobądź praktyczne narzędzia i strategie, które pozwolą Ci realnie wpłynąć na poprawę funkcjonowania dziecka w szkole, przedszkolu i w domu.

Szkolenie skierowane jest do profesjonalistów pracujących z dziećmi, w tym:

  • Nauczycieli wychowania przedszkolnego
  • Nauczycieli nauczania zintegrowanego (klas 1-3)
  • Nauczycieli różnych specjalności szkół podstawowych
  • Wychowawców
  • Psychologów
  • Pedagogów szkolnych
  • Terapeutów (np. pedagogicznych, zajęciowych)

A także wszystkich osób zainteresowanych tematyką ADHD i chcących poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie.

Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?

  • Zrozumiesz, czym jest ADHD: Poznasz etiologię, objawy i kryteria diagnostyczne zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.
  • Nauczysz się diagnozować ADHD: Opanujesz schemat postępowania diagnostycznego, w tym obserwację i skróconą wersję kwestionariusza Connersa.
  • Rozpoznasz typy ADHD: Dowiesz się, jakie są typy ADHD i jak je charakteryzować.
  • Zrozumiesz zachowania dziecka z ADHD: Poznasz typowe zachowania dziecka z ADHD w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz nauczysz się je interpretować.
  • Obalisz mity o ADHD: Zweryfikujesz powszechne mity dotyczące dzieci z ADHD.
  • Poznasz koncepcję „parallel teaching”: Nauczysz się, jak wspierać dziecko z ADHD w środowisku szkolnym poprzez uczenie równoległe.
  • Opanujesz model pracy Aleksandry Karasowskiej: Nauczysz się analizować funkcjonowanie dziecka i planować dla niego wsparcie terapeutyczne.
  • Zdobędziesz praktyczne narzędzia: Poznasz i nauczysz się stosować skuteczne zasady, metody i techniki pracy z dzieckiem z ADHD, takie jak:
    • Zasada „pęku kluczy” i „zielonego długopisu”
    • Techniki budowania rutyny (listy porankowe, pakowanie tornistra, rytm dnia, „cykająca konsekwencja”)
    • Metody relaksacji i ćwiczenia wspierające rozwój uwagi
    • Metoda kontraktu i „słoja z makaronem”
  • Nauczysz się współpracować z rodzicami: Zdobędziesz wiedzę i umiejętności potrzebne do efektywnej współpracy z rodzicami dziecka z ADHD.
  • Sformułujesz wskazówki terapeutyczne: Nauczysz się tworzyć konkretne wskazówki dla rodziców dziecka z ADHD.
  • Podzielisz się swoim doświadczeniem
  • Zdobędziesz testowaną wiedzę i umiejętności

Program szkolenia – 2 dni intensywnej nauki i odkrywania:

Dzień 1 (8h):

  • ADHD – co to takiego?
  • Etiologia i objawy ADHD.
  • Kryteria diagnostyczne zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.
  • Schemat postępowania diagnostycznego.
  • Obserwacja i kwestionariusz Connersa w wersji skróconej.
  • Typowe zachowania dziecka z ADHD w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Mity o dzieciach z ADHD i ich weryfikacja.
  • Wtórne zaburzenia zachowania i ich związek z ADHD.
  • Wsparcie dziecka z ADHD w szkole i przedszkolu:
  • „Parallel teaching” – podstawowe założenia.
  • Model pracy z dzieckiem z zaburzonym zachowaniem wg. Aleksandry Karasowskiej – analiza funkcjonowania dziecka oraz planowanie dla niego wsparcia terapeutycznego.

Dzień 2 (8h):

  • Współpraca i strategie:
  • Tworzenie strategii pomocy dla dziecka z ADHD.
  • Rola rodziców, nauczycieli i specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD.
  • Jak skutecznie współpracować?
  • Praktyczne metody i techniki pracy:
  • Zasada „pęku kluczy” oraz zasada „zielonego długopisu”.
  • Techniki budowania rutyny: listy porankowe, pakowanie tornistra, rytm dnia i „cykająca konsekwencja”.
  • Relaksacja oraz ćwiczenia i techniki wspierające rozwój uwagi dowolnej.
  • Metoda kontraktu oraz metoda „słoja z makaronem”.
  • Przegląd innych skutecznych metod i technik pra

Magister psychologii w zakresie psychologia kliniczna, były nauczyciel-psycholog dyplomowany w Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Cieszynie oraz w Przedszkolu nr 2-Integracyjnym w Cieszynie. Wieloletni wykładowca filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, wykładowca Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz RODN „WOM” w Bielsku-Białej.

Psycholog specjalizujący się w diagnozie i terapii dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz w pracy z rodzinami, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania. Autorka i współautorka licznych publikacji, wystąpień konferencyjnych, programów edukacyjnych i terapeutycznych, innowacji pedagogicznych, narzędzi diagnostycznych. Aktualnie prowadzi praktykę psychologiczną w gabinecie prywatnym. 

PŁACISZ TYLKO 5%

250 zł/osobę

Gdzie?

Ul. Czarny Chodnik 21 , 43-400 Cieszyn

Imię
Nazwisko
Email
Numer telefonu
Dodatkowe pytania/informacje
Cieszymy się, że chcesz wziąść udział w szkoleniu!
Coś poszło nie tak. Sprawdź wpisane dane lub napisz do nas kontakt@nebula.edu.pl
Shopping Cart
Scroll to Top