Opanuj wiedzę i praktyczne umiejętności, aby skutecznie wspierać dzieci z ADHD i ich rodziny


Dofinansowane dwudniowe szkolenie – „Zrozumieć ADHD” – Skuteczna Praca z Dzieckiem z Zespołem Nadpobudliwości Psychoruchowej z Deficytem Uwagi
To kompleksowe szkolenie to klucz do zrozumienia ADHD i nauki efektywnych metod pracy z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Zdobądź praktyczne narzędzia i strategie, które pozwolą Ci realnie wpłynąć na poprawę funkcjonowania dziecka w szkole, przedszkolu i w domu.
Szkolenie skierowane jest do profesjonalistów pracujących z dziećmi, w tym:
- Nauczycieli wychowania przedszkolnego
- Nauczycieli nauczania zintegrowanego (klas 1-3)
- Nauczycieli różnych specjalności szkół podstawowych
- Wychowawców
- Psychologów
- Pedagogów szkolnych
- Terapeutów (np. pedagogicznych, zajęciowych)
A także wszystkich osób zainteresowanych tematyką ADHD i chcących poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie.
Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?
- Zrozumiesz, czym jest ADHD: Poznasz etiologię, objawy i kryteria diagnostyczne zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.
- Nauczysz się diagnozować ADHD: Opanujesz schemat postępowania diagnostycznego, w tym obserwację i skróconą wersję kwestionariusza Connersa.
- Rozpoznasz typy ADHD: Dowiesz się, jakie są typy ADHD i jak je charakteryzować.
- Zrozumiesz zachowania dziecka z ADHD: Poznasz typowe zachowania dziecka z ADHD w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz nauczysz się je interpretować.
- Obalisz mity o ADHD: Zweryfikujesz powszechne mity dotyczące dzieci z ADHD.
- Poznasz koncepcję „parallel teaching”: Nauczysz się, jak wspierać dziecko z ADHD w środowisku szkolnym poprzez uczenie równoległe.
- Opanujesz model pracy Aleksandry Karasowskiej: Nauczysz się analizować funkcjonowanie dziecka i planować dla niego wsparcie terapeutyczne.
- Zdobędziesz praktyczne narzędzia: Poznasz i nauczysz się stosować skuteczne zasady, metody i techniki pracy z dzieckiem z ADHD, takie jak:
- Zasada „pęku kluczy” i „zielonego długopisu”
- Techniki budowania rutyny (listy porankowe, pakowanie tornistra, rytm dnia, „cykająca konsekwencja”)
- Metody relaksacji i ćwiczenia wspierające rozwój uwagi
- Metoda kontraktu i „słoja z makaronem”
- Nauczysz się współpracować z rodzicami: Zdobędziesz wiedzę i umiejętności potrzebne do efektywnej współpracy z rodzicami dziecka z ADHD.
- Sformułujesz wskazówki terapeutyczne: Nauczysz się tworzyć konkretne wskazówki dla rodziców dziecka z ADHD.
- Podzielisz się swoim doświadczeniem
- Zdobędziesz testowaną wiedzę i umiejętności
Program szkolenia – 2 dni intensywnej nauki i odkrywania:
Dzień 1 (8h):
- ADHD – co to takiego?
- Etiologia i objawy ADHD.
- Kryteria diagnostyczne zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.
- Schemat postępowania diagnostycznego.
- Obserwacja i kwestionariusz Connersa w wersji skróconej.
- Typowe zachowania dziecka z ADHD w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Mity o dzieciach z ADHD i ich weryfikacja.
- Wtórne zaburzenia zachowania i ich związek z ADHD.
- Wsparcie dziecka z ADHD w szkole i przedszkolu:
- „Parallel teaching” – podstawowe założenia.
- Model pracy z dzieckiem z zaburzonym zachowaniem wg. Aleksandry Karasowskiej – analiza funkcjonowania dziecka oraz planowanie dla niego wsparcia terapeutycznego.
Dzień 2 (8h):
- Współpraca i strategie:
- Tworzenie strategii pomocy dla dziecka z ADHD.
- Rola rodziców, nauczycieli i specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD.
- Jak skutecznie współpracować?
- Praktyczne metody i techniki pracy:
- Zasada „pęku kluczy” oraz zasada „zielonego długopisu”.
- Techniki budowania rutyny: listy porankowe, pakowanie tornistra, rytm dnia i „cykająca konsekwencja”.
- Relaksacja oraz ćwiczenia i techniki wspierające rozwój uwagi dowolnej.
- Metoda kontraktu oraz metoda „słoja z makaronem”.
- Przegląd innych skutecznych metod i technik pra
Kto poprowadzi szkolenie?

JOANNA BALA
Magister psychologii w zakresie psychologia kliniczna, były nauczyciel-psycholog dyplomowany w Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Cieszynie oraz w Przedszkolu nr 2-Integracyjnym w Cieszynie. Wieloletni wykładowca filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, wykładowca Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz RODN „WOM” w Bielsku-Białej.
Psycholog specjalizujący się w diagnozie i terapii dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz w pracy z rodzinami, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania. Autorka i współautorka licznych publikacji, wystąpień konferencyjnych, programów edukacyjnych i terapeutycznych, innowacji pedagogicznych, narzędzi diagnostycznych. Aktualnie prowadzi praktykę psychologiczną w gabinecie prywatnym.
SZKOLENIE DOFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ
PŁACISZ TYLKO 5%

250 zł/osobę
Gdzie?
Ul. Czarny Chodnik 21 , 43-400 Cieszyn